Jens Hvass: offentlig fremlæggelse af phd-afhandlingen Arbejdets Rum Kunstakademiets Arkitektskole København 09.09. 1998. |
|||||||||||||||||
download foredragsteksten download afhandlingen |
Sko parkeret foran sideindgangen til Origin II | Pakkerummet i Origin II | |||||||||||||||
Hvis man tager sideindgangen, er det et mere dagligdags Hinaya, man møder. Her er det stueetagen i Origin II. Trods deres lange dialoger synes hverken Takamatsu eller Izukura-san at have bekymret sig ret meget om, hvilke arbejdsrum, man etablerede. En stor del af husets omkring 200 vævere lever i et landdistrikt nogle timers kørsel nord for Kyoto. Så selve produktionen ligger stort set udenfor huset. Men der er en stadig strøm ud og ind af Hinaya - af garner, mønstre, halvfabrikata og færdige produkter, der skal distribueres mellem vævere, farvere, leverandører og aftagere. Se Arbejdets Rum, "De ansattes Hinaya," pp. 193-202. |
|||||||||||||||||
01: Arbejdets Rum introduktion 02: 03: 04: 05: 06: Kyoto 07: Nishijin 08: 09: 10: Hinaya 11: Origin I 12: 13: 14: 15: Obi 16: Origin III 17: 18: 19: Senshoku-do 20: 21: 22: Hinayas farveri 23: 24: Zen arbejde 25: 26: Zen-æstetik 27: 28: Shinju-an 29: 30: Shinju-ans hojo 31: 32: 33: 34: Shinju-ans østhave 35: Shinju-ans roji 36: Teigyoku-ken 37: 38: 39: 40: Kaiseki 41: 42: 43: Dogu 44: Shokin-tei 45: 46: 47: 48: 49: 50: Shoko-ken / afslutning |
|||||||||||||||||
11.10.2011 |
|||||||||||||||||