Jens Hvass: offentlig fremlæggelse af phd-afhandlingen Arbejdets Rum Kunstakademiets Arkitektskole København 09.09. 1998. |
|||||||||||||||||
download foredragsteksten download afhandlingen |
Origin I, modtagelsesrummet på 1. sal | Detalje af 2-delt kimono | |||||||||||||||
Her er vi blevet ført op ad den smalle betontrappe - uden rækværk - og ad smalle mørke korridorer ført frem til receptionsrummet på 1. sal. Ikke alle japanere kan idag selv iføre sig en kimono. Til højre ser man kollektionsprøver til to-delte kimonoer, hvor skarringen er skjult af obien, det brede mavebånd. Hinaya har set skriften på væggen - der indgår gradvist mere vestligt tøj i kollektionen. Se Arbejdets Rum, "Izukura-sans Hinaya" 1 af 2, pp. 177-84 (183-84). |
|||||||||||||||||
01: Arbejdets Rum introduktion 02: 03: 04: 05: 06: Kyoto 07: Nishijin 08: 09: 10: Hinaya 11: Origin I 12: 13: 14: 15: Obi 16: Origin III 17: 18: 19: Senshoku-do 20: 21: 22: Hinayas farveri 23: 24: Zen arbejde 25: 26: Zen-æstetik 27: 28: Shinju-an 29: 30: Shinju-ans hojo 31: 32: 33: 34: Shinju-ans østhave 35: Shinju-ans roji 36: Teigyoku-ken 37: 38: 39: 40: Kaiseki 41: 42: 43: Dogu 44: Shokin-tei 45: 46: 47: 48: 49: 50: Shoko-ken / afslutning |
|||||||||||||||||
11.10.2011 |
|||||||||||||||||