Jens Hvass: offentlig fremlæggelse af phd-afhandlingen Arbejdets Rum Kunstakademiets Arkitektskole København 09.09. 1998. |
||||||||||||||||||
download foredragsteksten download afhandlingen |
Med vinduesåbningernes skærende gestik hører Origin III til blandt Takamatsus udtalte skæremaskiner | I 1989 var et træ i papir og stål eneste vegetation i Origin III's have | ||||||||||||||||
Origin III er anlagt med en forsænket have mod syd, der åbner mod en kælderetage, så den del af Hinayas bygninger har fire etager. Her er vi ud for Origin II, lige ovenfor nedgangen til den forsænkede have. I dag er der ingen vegetation. Træskulpturen til højre stammer fra 1989. Se Arbejdets Rum, "Shin Takamatsus Hinaya" 1 af 3, pp. 143-50 (145-50). |
||||||||||||||||||
01: Arbejdets Rum introduktion 02: 03: 04: 05: 06: Kyoto 07: Nishijin 08: 09: 10: Hinaya 11: Origin I 12: 13: 14: 15: Obi 16: Origin III 17: 18: 19: Senshoku-do 20: 21: 22: Hinayas farveri 23: 24: Zen arbejde 25: 26: Zen-æstetik 27: 28: Shinju-an 29: 30: Shinju-ans hojo 31: 32: 33: 34: Shinju-ans østhave 35: Shinju-ans roji 36: Teigyoku-ken 37: 38: 39: 40: Kaiseki 41: 42: 43: Dogu 44: Shokin-tei 45: 46: 47: 48: 49: 50: Shoko-ken / afslutning |
||||||||||||||||||
11.10.2011 |
||||||||||||||||||